ဂစ္တာသမားတေယာက္၏လိုအပ္ခ်က္..

Tuesday, April 28, 2009

အားလံုးထဲမွာ ပထမဆံုးအေနျဖင္႔ သင္၏လိုအပ္ခ်က္အားလံုးသည္ ကိုယ္တြင္း၌ လြယ္ကူစြာခ်ဥ္းကပ္ေရာက္ရွိႏိုင္ရန္ ေလ႔က်င္႔မႈဧရိယာ ကို ပံုေသထားရွိသင္႔သည္။ ဂစ္တာကို ဂစ္တာထည့္ေသာအိတ္(case)မွ ထုတ္၍ ဂစ္တာတင္ခံု(guitar stand)တြင္ ထားပါမွ ထိုအရာသည္ သင့္ကို ေလ့က်င့္ရန္ မျပတ္သတိေပးေနမည္။ ထို႔ေၾကာင့္သင္သည္ အျပင္သို႔မသြားမီ ရရွိလာေသာ မည္သည့္မိနစ္အနည္းငယ္အခ်ိန္တြင္မဆို ဂစ္တာကို ေကာက္ကိုင္၍ တီးခတ္ႏိုင္မည္။ ၿပီးလွ်င္ ထိုအတိုင္း တဖန္ ျပန္ထားခဲ့ပါ။ အသံခ်ဲ႕စက္၊ နရီျပကရိယာ၊ အသံုးျပဳေနေသာ ဂီတစာအုပ္မ်ားႏွင့္ ကက္ ဆက္ (သို႔မဟုတ္) စီဒီဖြင့္စက္မ်ားကို သင္၏လက္တစ္ကမ္းအကြာတြင္ ထားရွိသင့္သည္။ သင့္အတြက္ သက္ေတာင့္သက္သာရွိေသာ ေခြးေျခထိုင္ ခံု (သို႔မဟုတ္) လက္တင္မပါေသာ ကုလားထိုင္လိုအပ္ၿပီး စာအုပ္မ်ားအတြက္ ဂီတစာရြက္တင္ေသာစင္(music stand)တစ္ခု လုိအပ္ပါသည္။
သူတို႔ဘယ္ေလာက္ေလ့က်င့္သင့္သနည္းဟု လူအမ်ားက ကၩႏု္ကို ေမးလာေသာအခါ ......၊ ေကာင္းၿပီ ခင္ဗ်ားတို႔ဘယ္ေလာက္ေကာင္း ေအာင္ တီးခ်င္သလဲ ဟူေသာေမးခြန္းျဖင့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျဖၾကားပါသည္။ သင္တတ္ႏိုင္သေလာက္ မ်ားမ်ားေလ့က်င့္၍ ၾကာႏိုင္သမွ်ၾကာၾကာ အာ႐ံု၀င္စား၍ ေလ့က်င့္သင့္သည္။ အဓိကမွာ သင္၏ေလ့က်င့္မႈ၌ ေပ်ာ္၀င္ေနရန္ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ပါက သင္လိုခ်င္ေသာတိုးတက္မႈကို မျမင္ ေတြ႕မီ ၿငီးေငြ႔မႈႏွင့္ စိတ္ေစာေနမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနမည္။ အမွန္တကယ္ သီးသန္႔ေလ့က်င့္ခ်ိန္ အမ်ားအျပားရရွိရန္အတြက္ ေန႔စဥ္ အနည္းဆံုး တစ္နာရီ (သို႔မဟုတ္) ထို႔ထက္ပိုေသာေလ့က်င့္ခ်ိန္ျဖင့္ စတင္ပါ။ ဘယ္ေလာက္တိုးတက္မႈရွိသနည္းဆိုသည္ကို ျမင္ေတြ႔ရမည္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ခဏသာတီးခတ္ျခင္း၊ မၾကာမၾကာတီးခတ္ျခင္းထက္ မရပ္မနား မာရသြန္ေလ့က်င့္တီးခတ္ျခင္းက ပိုမိုေကာင္းမြန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ဦးစီ၌ ျခားနားခ်က္ရွိ၍ သင့္အတြက္ မည္သည့္အရာက အေကာင္းဆံုးဆိုသည္ကိုမူ ကိုယ္တိုင္အလုပ္လုပ္ျခင္းျဖင့္ ရွာေဖြၾကည့္ပါ။
ဂီတဆိုသည္မွာ ဥပမာမ်ားျဖင့္သင္ယူျခင္းက အေကာင္းဆံုးဟုဆိုကတည္းက သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ တီးလံုးမ်ား(solos)ကို ပိုင္းျခားေလ့လာ ထားသင့္ၿပီး ထုိအရာကသင့္ကို တြန္းအားေပးလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သီခ်င္းမ်ားအား ေလ့လာျခင္းကိုသာမျပဳလုပ္သင့္ပါ။ စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ အသံုးျပဳ မည့္ နည္းစနစ္မ်ားအား နားလည္ရန္လိုအပ္ၿပီး ဂီတဗဟုသုတကိုပါ ဆည္းပူးရန္လိုအပ္သည္။ ထံုးစံအရ ေကာင္းမြန္ေသာဂစ္တာတီးခတ္သူ သက္သက္သာမဟုတ္ဘဲ ေကာင္းမြန္ေသာ ဂီတပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္ရန္ပါ သင္အလိုရွိေပလိမ့္မည္။ ထိုအရာအတြက္ ဤအစီအစဥ္မ်ားအတြင္းပါ ေသာစာအုပ္မ်ား(Troy Stetina series ကို ဆိုလိုသည္။ ၎စာအုပ္မ်ားကို ဤေဆာင္းပါးအၿပီး၌ ေဖာ္ျပေပးထားသည္။ ။ဘာသာျပန္သူ)
သည္ ဂီတအမ်ိဳးစံုကိုဖံုးအုပ္၍ သီးျခားနည္းစနစ္ကိုပါ ပံုေဖာ္ျပသထားသည္။ ထိုအရာမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ သင္ယူပါ။ ဒါေပမယ့္ ထိုေနရာမွာ တင္ရပ္မေနပါႏွင့္။ သင္အႀကိဳက္ဆံုးတီး၀ိုင္းမ်ားမွ ပံုႏွိပ္စာ႐ြက္မ်ား(notes မ်ားကိုဆိုလိုသည္။ ။ ဘာသာျပန္သူ) ကို ရွာေဖြ၍ သူတို႔၏ စီဒီ မ်ားကိုဖြင့္ၿပီး အရာအားလံုးကိုသင္ယူပါ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ပူးတြဲတီးခတ္ပါ။ တီး၀ိုင္းတစ္ခုဖြဲ႔စည္းၿပီး ၎တီး၀ိုင္းျဖင့္ အစမ္းေလ့က်င့္ျခင္း သည္ သင္တစ္ဦးတည္းအိပ္ခန္းအတြင္း၌ ေလ့က်င့္သင္ၾကား၍မရႏိုင္ေသာအရာမ်ားကို သင္ၾကားေပးလိမ့္မည္။
စာအုပ္အျမားအျပားျဖင့္ တစ္ခ်ိန္တည္းအလုပ္လုပ္ျခင္းကေကာင္းသလား (သို႔မဟုတ္၀ အျခားစာအုပ္မ်ားကိုမစမီ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို သာ ၿပီးေအာင္လုပ္ျခင္းက ပိုေကာင္းသလားဟု ဂစ္တာသမားမ်ားက ကၽြႏု္ပ္ကို မၾကာခဏေမးၾကသည္။ အနည္းဆံုး ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်င္း၍မူ စာအုပ္အမ်ားအျပားအား တစ္ခ်ိန္တည္းအသံုးျပဳျခင္းက သင့္အတြက္ပိုေကာင္းသည္ဟု ကၽြႏု္ပ္ယံုၾကည္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားႏွင့္ နည္းစနစ္မ်ားမွာ စာအုပ္တစ္အုပ္ႏွင့္ အျခားစာအုပ္တစ္အုပ္တို႔၏ ကြဲျပားေသာခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ားအား ျမင္ေတြ႔ျခင္းျဖင့္ သင့္ကို အက်ိဳးေက်းဇူးရရွိေစႏိုင္သည္။ (ကၽြႏု္ပ္စာအုပ္အသီးသီးသည္ ဂစ္တာတီးခတ္မႈ၏ ကြဲျပားေသာပံုသ႑ာန္မ်ားကို စုစည္းထားသည္။) အေရးႀကီးဆံုးႏွင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခအရွိဆံုးအရာမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာအရာမ်ားကို ေလ့က်င့္ျခင္းျဖင့္ တစ္ခုတည္းကိုသာ ေလ့က်င့္ေန၍ျဖစ္ေပၚလာေသာ ၿငီးေငြ႔မႈမ်ားကိုလည္း ေျပေပ်ာက္ေစလိမ့္မည္။ စာအုပ္အသီးသီးအား ၿပီးစီးေအာင္မလုပ္လွ်င္လည္း သင့္အားဆိုး႐ြားေသာဖ႐ိုဖရဲႏိုင္မႈမ်ား မျဖစ္ေစ ပါ။ သင္ ရစ္သမ္(Rhythm)ကို ကၽြမ္းက်င္စြာတီးတတ္မွ လိဒ္(Lead)စတင္ႏိုင္မည္ဟု လူအမ်ားက လြဲမွားစြာထင္ျမင္ေနပါသည္။ ဒါ မမွန္ပါ။ ရစ္သမ္ ဂစ္တာဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လိဒ္ထက္လြယ္ေပမယ့္ အၿမဲမဟုတ္ပါ။ ထိုႏွစ္ခုၾကားမွ အလြန္ကြာေ၀းစြာ ခြဲျခားထားေသာမ်ဥ္းဟာ အၿမဲမရွင္းလင္း ပါ။ ရစ္သမ္ဂစ္တာအစိတ္အပိုင္းမ်ားမွာ တခါတရံ ရစ္(ဖ္) (Riff) မ်ားပါ၀င္ၿပီး ၎တို႔သည္ မယံုႏိုင္ဖြယ္ရာ လိဒ္ကဲ့သို႔ ထင္ျမင္စရာပါ။ အမွန္အား ျဖင့္ အခ်ိဳ႕ဟာ အျခားအရာမ်ားထက္ ပိုျမန္ၿပီး ပိုခက္ခဲတတ္ပါသည္။ အေျခခံအားျဖင့္ ဂီတေလ့က်င့္မႈမ်ား၌ သင္၏အစြမ္းအစအနည္းငယ္ႏွင့္ သတိ မျပဳမႈမ်ားကို ရစ္သမ္ဂစ္တာ၌ျဖစ္ေစ၊ လိဒ္ဂစ္တာ၌ျဖစ္ေစ ကြဲျပားစြာရွိေနပါေစ။ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းေလ့လာႏိုင္သည္။ ေလ့လည္း ေလ့လာသင့္သည္။
ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ဂစ္တာေလ့က်င့္ခန္းမ်ားရယူမႈအေပၚ ေကာက္ခ်က္ခ်မည္ဆိုလွ်င္ ဆရာေကာင္းတစ္ဦး၏ကူညီမႈက သင့္အား မေကာင္းေသာအေလ့အထမ်ားမွ ေရွာင္ဖယ္ၿပီး မွန္ကန္ေသာလမ္းေၾကာင္းကိုျပသျခင္းျဖင့္ လ်င္ျမန္စြာသင္ယူႏိုင္လိမ့္မည္ဆိုသည္ကို သံသယျဖစ္ စရာမရွိပါ။ သင္မသိေသာအရာမ်ားကို အျခားပိုမိုအေတြ႔အႀကံဳရွိေသာ တီးခတ္သူက လမ္းညႊန္ျပသျခင္းျဖင့္လည္း အစားမထိုးပါႏွင့္။ သင့္ဆရာ ဘယ္ေလာက္ေတာ္သလဲဟူေသာေမးခြန္းသည္ အေရးႀကီး၏။ ထံုးစံမွာ သင္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာစတိုင္လ္(Style)ကို အထူးကၽြမ္းက်င္သူထံ၌သာ ေလ့လာသင့္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုသီးျခားစတိုင္လ္၏ အတြင္းေရာ၊ အျပင္ပါ သိရွိရန္မွာ အျခားသူမ်ားထက္ ထိုပုဂၢိဳလ္ထံ၌သာ အမွန္ တကယ္ၿပီးေျမာက္ပါလိမ့္မည္။ (အခ်ိဳ႕ဆရာမ်ားသည္ သင္ခန္းစာမ်ားေပးျခင္းျဖင့္ အလုပ္႐ႈပ္ေနေသာေၾကာင့္ သူတို႔အမွန္တကယ္မတတ္ေျမာက္ ေသာ စတိုင္လ္မ်ားကို သင္ၾကားရန္ေတာင္းဆိုႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သင့္အတြက္ အရးႀကီးေသာအခ်က္မွာ ေမးခြန္းမ်ားေမးရန္မၾကာက္႐ြံ႕ပါႏွင့္။) အျခားတစ္ဘက္၌ ေကာင္းမြန္ေသာအတီးသမားမ်ားသည္ အၿမဲတမ္းဆရာသမားေကာင္းမ်ားမလုပ္ၾကပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ဂုဏ္သတင္းအေၾကာင္း ကို ပတ္၀န္းက်င္၌ေမးျမန္းပါ။ သင္သည္ဂီတႏွင့္ပတ္သက္၍ အမွန္တကယ္ျပဳလုပ္ရန္ႀကံရြယ္ထားလွ်င္ တိုင္းျပည္အတြင္းရွိဂီတေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္စိတ္၀င္စားေသာ အီလက္ထရစ္ဂစ္တာစတိုင္လ္အတြက္ အစီအစဥ္ကိုစံုစမ္းပါ။ ကယ္လီဖိုးနီးယား၊ ေဟာလီး၀ုဒ္ရွိ ဂီတပညာရွင္မ်ားေက်ာင္း (Musician's Institute in Hollywood, California)သည္ အေကာင္းဆံုးဟုယူဆႏိုင္ေသာ္လည္း အျခားေက်ာင္းအေတာ္မ်ားမ်ား၌လည္း အလား တူအစီအစဥ္မ်ား ရွိေနပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္စာအုပ္၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ တစ္ဖန္မေတြ႔ဆံုမီ သင့္တီးခတ္မႈ၌ ေပ်ာ္ေမြ႔ႏိုင္ၿပီး ကံေကာင္းပါေစ။


အထက္ပါေဆာင္းပါးသည္ Troy Stetina ၏ Metal Lead Guitar - Primer စာအုပ္၏ ေနာက္ဆံုးတြင္ပါေသာ How to Practice ကို ဘာသာျပန္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဂစ္တာသမားအမ်ားစု၏ ဘယ္လိုေလ့က်င့္မလဲဟူေသာ အခက္အခဲကို အားလံုးမဟုတ္ေတာင္ အနည္းငယ္သိရွိ၊ ေျဖရွင္းသြားႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္ပါသည္။
Troy Stetina သည္ ၾသဇာရွိေသာ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ ဂစ္တာနည္းျပတစ္ဦးႏွင့္ ပိုင္းျခားသိျမင္ႏိုင္ေသာ ဂစ္တာကၽြမ္းက်င္သူအျဖစ္ တစ္ကမာၻလံုးက အသိအမွတ္ျပဳထားၾကသည္။ သူ၏ေရာင္းအားေကာင္းေသာ စာအုပ္မ်ား၊ နည္းပညာမ်ားႏွင့္ ဗီဒီယိုမ်ားကို မဂၢဇင္းမ်ားမွ ခ်ီးက်ဴး ၾကရ၍ ကမာၻတစ္၀ွမ္းရွိ ဆရာမ်ားႏွင့္ ဂစ္တာသမားမ်ားက အသံုးျပဳၾကသည္။ Troy Strtina သည္ Guitar World, Guitar School ႏွင့္ Guitar One မဂၢဖင္းမ်ားအတြက္ ကူညီေရးသားေပးသည္။ Wisconsin Conservastory Music ၌ Rock Guitar Studies ၏ Director အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ ကာ ထိုေက်ာင္း၌ တကၠသိုလ္အဆင့္ Rock ႏွင့္ Metal Guitar အတြက္ Workshops ေဆြးေႏြးပြဲအစီအစဥ္မ်ား ဖန္တီးေပးသည္။ သူေရးသားထား ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ Metal Lead Guitar Primer, Metal Lead Guitar Vol 1 & 2, Metal Rhythm Guitar Vol 1 & 2, Speed & Thrash Metal Guitar Method, Secrets To Writing Killer Metal Songs, Speed Mechanics for Lead Guitar, Heavy Metal Guitar Tricks တို႔ျဖစ္ၿပီး Video မ်ားလည္းရွိသည္။

1 comment

wan wei' kuan said...

တီးေလ ေကာင္းေလ ဆုိေပမယ့္ ေလ့လာဖုိ႕ ဘယ္ဟာကုိ ေလ့လာရမယ္ဆုိတာ လုိေသးတယ္ဗ်

December 10, 2012 at 8:38 PM

Post a Comment